
Leren in liefde en vrijheid
Bij Gelukkig Kind creëren we ontwikkelplekken vanuit een diep besef:
elk kind is uniek en draagt een eigen verhaal, ritme en groeipad in zich.
We vertrekken niet van leerdoelen, maar van het innerlijk kompas van het kind.
Niet vanuit controle, maar vanuit vertrouwen, onvoorwaardelijke liefde en echtheid.

Leren vanuit passie
Bij Gelukkig Kind geloven we dat écht leren ontstaat wanneer iets je raakt. Wanneer je nieuwsgierig wordt, verwonderd bent, iets voelt kriebelen vanbinnen.
Daar, op dat kruispunt van interesse, vrijheid en betrokkenheid, begint het leren vanuit passie.
We stellen geen leerstof centraal, maar het innerlijk kompas van het kind.

Groeien in verbinding
Gelukkig Kind Ontwikkelplek is geen school in de klassieke zin – het is een leef- en leergemeenschap midden in de samenleving.
Een plek waar kinderen hun eigen ontwikkelpad mogen bewandelen, op zoek naar hun passie, hun talenten en hun rol in de wereld.
We bieden geen vaste leertrajecten aan, maar creëren een rijke omgeving waarin kinderen zelf kiezen, ontdekken en verbinden.
GELUK is een manier van in het leven staan.
Het is de natuurlijke uitkomst van een omgeving waar kinderen mogen zijn wie ze zijn,
en elke dag kunnen groeien in verbondenheid, vrijheid en liefde.

Onze kernwaarden
G E L U K
G zoals Geheel
We kijken naar kinderen in hun volle mens-zijn.
Niet als onbeschreven bladen die nog moeten gevuld worden, maar als heel en krachtig van bij de start.
We geloven in een holistisch wereldbeeld waarin elk kind zijn unieke plek inneemt in het grotere geheel.
E zoals Educatie van binnenuit
Echte educatie betekent: naar buiten brengen wat vanbinnen leeft.
We inspireren, ondersteunen en vertrouwen kinderen om hun eigen kracht en potentieel te ontdekken
en daarin een betekenisvolle plek te vinden in de wereld.
L zoals Leren in vertrouwen
We geloven in het natuurlijke leerproces van het kind.
Leren gebeurt spelenderwijs, nieuwsgierig, onderzoekend
wanneer kinderen vrijheid, veiligheid en ruimte krijgen om te groeien op hun eigen ritme, vanuit hun eigen interesse.
U zoals Universum van mogelijkheden
Elk kind schept zijn eigen universum, elke dag opnieuw.
We starten de dag vanuit wat leeft, wat beweegt, wat prikkelt.
De kinderen brengen hun wereld mee, en dat is ons vertrekpunt.
Zij zijn de universiteit, het klaslokaal, het onderzoek én de ontdekking.
K zoals Kennis delen in verbinding
We leren samen, in verbinding met anderen.
Kinderen ontmoeten gepassioneerde mensen die hun vak, hun ervaring of hun levenswijsheid delen.
Zo ontstaat leren als een levend netwerk van kennisuitwisseling, dialoog en echte ontmoetingen, met de wereld als leerplek.